Internative

Blog pentru oamenii care stau prea mult pe net

Internative header image 1

Va rugam sa ne luati banii

January 7th, 2009 · 2 Comments

Eu sunt unul dintre aceia care se bucura ca intram in criza financiara. Si asta pentru ca poate atunci comerciantii din Romania vor trebui sa depuna ceva efort ca sa vanda si poate ca vor incepe sa se gandeasca si cum sa atraga clientii si sa-i fiedelizeze. Pentru ca acum, ca si client care vrea sa cumpere ceva, trebuie sa ma duc la un comerciant ca la Meca, umil, cu ploconeli si sa-l impor sa binevoiasca sa-mi vanda ceva.

Am vrut sa-mi cumpar pentru firma un pachet de licente Adobe Macromedia si Photosop, pachet care costa undeva in jur de 1000+ EUR. Ma asteptam sa se bata dealerii pe mine care sa-mi vanda. Naivul de mine… ReprezentantulDistribuitorul oficial al Adobe pe Romania m-a trimis la dealeriiresellerii lui, ca ei nu-si murdaresc mainile cu plebea, iar dealeriiresellerii nici macar nu au catadicsit sa-mi raspunda la mailuri. Ce trebuie sa fac, sa ma duc la Shantanu Narayen, CEO-ul Adobe, ca sa-i conving sa-mi ia banii?

Asta in cazul in care binevoiesc sa-ti ofere ceva pe care sa-ti ia banii. Acum cateva zile am fost la Billa pentru ceva cumparaturi. Nimic deosebit, paine, lapte, etc. Credeti ca am patit cumva ca intr-o societate capitalista normala sa stau sa ma scarpin in cap ca nu stiu ce sa aleg? :)))) Buna gluma. Am stat totusi sa ma scarpin in cap, dar in fata rafturilor goale. Am gasit pana la urma o paine feliata uitata pe un raft si care pana a 2a zi facuse deja musculite.

Am facut prostia sa ma mai intorc odata peste cateva zile. M-am gandit ca poate cine stie, au avut probleme cu furnizorii si intre timp s-a remediat situatia. :))))) Din nou, cata naivitate.

Partea cea mai proasta e ca nu ai alternative. Te invarti intr-un cerc vicios. Nu poti sa-i sanctionezi pentru serviciile proaste si sa te duci la altii, pentru ca si aia au tot servicii proaste. Si toti stiu asta si de aceea nu au nici un stres. Pana la urma tot o sa te intorci umil la ei si sa-i rogi sa-ti faca onoarea sa-ti vanda si tie ceva. Orice. Ce vor ei.

Tags: Activism social · Economie · Parerea mea · Romania

2 responses so far ↓

  • 1 Paul Costea // Jan 8, 2009 at 9:39 pm

    Imi pare rau ca ai trecut printr-o experienta neplacuta incercand sa cumperi produse Adobe. In nici un caz nu ne dorim ca cineva sa isi imagineze ca nu vrem sa le luam banii 🙂

    Din punct de vedere al felului in care Adobe Systems isi vinde produsele in Romania lucrurile se desfasoara in felul urmator:
    – Asa cum a spus si colegul meu Mihai, Adobe nu vinde direct catre utilizatorii finali, iar Adobe Romania nu are nici o implicare comerciala pe teritoriul Romaniei (cu alte cuvinte nu poate vinde, prelucra comenzi nici catre utilizatori nici catre parteneri etc.)

    – Produsele Adobe intra in tara prin distribuitori iar acestia de asemenea nu cumpara de la Adobe Romania. Mai mult decat atat, distribuitorilor le este interzis sa vanda direct catre utilizatorii finali ci trebuie sa-si dezvolte un lant de parteneri (re-selleri). Acestia abia pot vinde utilizatorilor finali.

    Este natural sa incerci sa cumperi de la cat mai aproape de sursa, in speranta ca vei obtine un pret mai bun. Din pacate nu este posibil, ca si in cazul altor furnizori internationali prezenti pe piata, datorita modelului de vanzare indirecta care este cat se poate de raspandit (atat in zona de soft cat si de hard, daca ne rezumam doar la piata de IT – incearca sa cumperi un laptop de la IBM sau DELL Romania).

    Cred ca o cautare Google ti-ar fi indicat cu succes cateva magazine on-line sau “clasice” unde ai fi putut gasi produsele pe care doresti sa le achizitionezi. Din pacate noi nu putem indica aceste magazine ci doar putem directiona pe cei care intreaba catre partenerii nostri directi urmand ca acestia sa indice mai departe un re-seller.

    Pe de alta parte cazul semnalat de tine imi da suficient de gandit pentru a identifica modalitati de a imbunatati vizibilitatea produselor noastre in fata utilizatorilor individuali iar pentru aceasta iti suntem recunoscatori.

    Cu salutari,

    Paul

  • 2 Andrei Firoiu // Jan 12, 2009 at 10:16 am

    Multumesc pentru raspunsuri Paul si Mihai si ma bucur ca nu a trebuit sa ajung la CEO ca sa ma bage cineva in seama. 🙂 Imi cer scuze ca m-am exprimat eu gresit si am zis reprezentant in loc de distribuitor. Impresia proasta mi-au facut-o distribuitorul si resellerii, nu Adobe.

    Mailul l-am trimis pe la inceputul lunii decembrie, deci slabe sanse sa fie sarbatorile de vina, iar filtre si alte cele care sa fi cauzat mailul sa nu ajunga, imi pare rau dar nu-s nici treaba nici grija mea. Sunt vanzatori deci ar trebui sa aiba grija sa nu apara situatii de astea, mai ales ca nu vand eugenii ci un produs destul de scump.

    Da, probabil ca, dupa cum zicea si Paul, era mai eficient sa dau un telefon, pentru ca probabil dupa conceptia romaneasca, daca am trimis doar un mail o-i fi doar un coate rupte, care nu-si permite sa dea nici macar un telefon, si cu care nu merita sa-si piarda timpul. Dar asta este exact conceptia care ma enerveaza, si asta era si motivul acestui post – nu trebuie sa ma rog eu de ei sa-mi vanda, ci ei de mine ca sa-mi vanda.