Internative

Blog pentru oamenii care stau prea mult pe net

Internative header image 1

Nu multumesc

March 7th, 2008 · 2 Comments

Azi am mai taiat un magazin de pe lista celor din care fac cumparaturi. E vorba de magazinul de peste drum de biroul meu de unde mai luam din cand in cand cate ceva de mancare cand mi-era prea lene sa merg in alta parte.

De obicei aveau vanzatoare amabile, dar de vreo cateva zile a aparut o tipa, ce pare trezita din somn cu forta indiferent de ora la care ma duc pe acolo. Iar azi, fiind un pic cu mintea aiurea, am uitat s-i specific ca vreau un iaurt de baut cu fructe si nu unul simplu si a trebuit sa se intoarca o jumatate de metru ca sa ia altul. Operatiune foarte dificila probabil, pentru ca a inceput sa mormaie cuvinte de lauda la adresa mea, inmanandu-mi iaurtul cu o privire ugigatoare si necatadicsind sa-mi raspunda la multumesc.

Acum, probabil ca o majoritatea o sa-si dea ochii peste cap si o sa-si zica cu un oftat ca iar se apuca asta sa scrie texte moralizatoare, doar ca-l supara una cu iaurtul si ca mare lucru, ce pretentii am si eu, sa fi tratat cum trebuie de catre toate vanzatoarele. Intr-adevar, recunosc si eu ca nu e chiar mare lucru, dar m-am saturat sa tot trec cu vederea toate lucrurile astea care nu-s mare lucru. Nu e mare lucru cand mergi sa cumperi un iaurt, dar devine mare lucru cand vrei sa cumperi un televizor sau un calculator si dai peste vanzatori care stiu mai putine detalii tehnice ca tine, asta atunci cand te baga in seama, sau cand mergi te duci la un restaurant si se uita chelnerul la tine ca si cum el ar fi patronul si tu un amarat de boschetar care a venit sa ceara o bucata de paine.

Si pana la urma pentru mine nu e mare lucru sa merg 100 de metrii pana la urmatorul magazin unde o sa fiu tratat (sper) mai bine. Dar pentru ei o sa fie mare lucru, daca la fel ca mine, o sa ia atitudine macar jumatate din clientii lor (din nou sper). Si uite poate asa, incet incet, o sa se schimbe si pe la noi atitudinea asta de “Je m’en fiche” fata de clienti, care nu se limiteaza doar la vanzatoarele din magazine. Sau poate nu, si atunci o sa ajung probabil sa mor de foame pentru ca nu o sa mai vreau sa intru in nici un magazin 😀

Trebuie sa inceapa sa fie clar si pe la noi, ca daca nu-ti tratezi clientul cum trebuie nu vinzi si pentru asta trebuie ca mai intai clientii sa fie constienti de dreptul lor de a alege de unde cumpara si sa inceapa sa realizaze ca a suna la Protectia Consumatorului nu te face sa semeni cu pensionarul reclamagiu si procesoman de la ap 3 de pe scara de la tine.

Tags: Activism social · Diverse · Parerea mea · Protectia consumatorului

2 responses so far ↓

  • 1 Diana // Mar 8, 2008 at 9:43 am

    Ma bucur ca mananci sanatos, Andrei. Desi sa stii ca mai sanatos era sa mananci ce-ti daduse tanti, stia si ea ca iaurturile cu fructe au multe zaharuri, si i-o fi fost mila de tineretile tale.

    Trecand peste asta, am avut si eu gust amar in gura de cateva ori in Timisoara (si nu de la iaurt cu fructe), asa ca si eu sunt de parere ca trebuie sa luam atitudine, chiar daca asta inseamna sa facem 100 de pasi in plus, spre urmatorul magazin. Ca tot vorbeam de ce-i sanatos, pana la urma si mersul pe jos intra la aceeasi categorie. 🙂

    Inertia lipsei de concurenta de dinainte de ’89 se pare ca inca n-a disparut, si unii sunt obisnuiti cu ideea ca fie ce-o fi, business-ul merge inainte. No way!

  • 2 dan-marius // Mar 10, 2008 at 1:22 pm

    Ca tipa are obrazul gros am inteles, dar pina la urma care e magazinul? 🙂 Ca sa fie evitat pe mai departe. 😀